grekisk middag

2011-07-30 @ 01:00:34
Eftersom det var underbara Veronicas födelsedag idag och hon älskar grekisk mat så hade vi kirrat en härlig grekisk middag till henne vid stranden! :) Blev en mycket mysig kväll med tjejerna + Virres kille! Åkte vid 23:30 hem till Elin för att se på film men gud vad trött man var efter en heldag i solen. Så åkte hem snabbt igen!
Imorgon blir det upp tidigt för att packa inför Falkenberg! Skulle bli utgång med Petris kompisar och jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig :P
I bilen på väg in till fastlande.
En bild på mig och Virre på midsommar för 2 år sedan :) Grattid igen vännen ♥

solsolsol

2011-07-29 @ 15:29:32
Varför påstod jag att det skulle bli fult väder idag?
Blev mer än glad när jag vaknade vid halv 10 och såg att solen sken utanför fönstret.
Åt lite frukost och sedan begav jag mig ner till sjöboden med väskan laddad med bikini, jordgubbar och vattenmelon! Hela 4 gånger har jag badat idag, så varmt var det! (i solen alltså)
Nu är det lite slöjmoln ute men fortfarande fint, har kommit hem nu, ska hoppa in i duschen och sedan göra ordning mig! Ikväll blir det in till fastlandet och träffa tjejerna!
Måste packa inför helgens utflyckt med, klockan 13:20 ska jag hämta Kenny på tågstationen i Gbg och sedan åka raka vägen ner till Falkenberg :) Kommer bli en rolig helg!
Sämre kan man ha det!

sommar

2011-07-29 @ 00:32:57
Idag har vart en härlig dag vid sjöboden! Älskar sommaren! Åkte ut med båten idag med, var allt för många sommrar sen jag åkte båt! Till kvällen åkte jag in till Emma och vi hyrde film, en jätte dålig skräckfilm! Haha.
Man skulle ju önska fint väder i helgen med men tyvärr ser det inte så ljust ut. Dock ska det bli kanon väder nästa vecka om det inte ändras! Kenny kommer ju ner på lördag och då ska vi åka direkt ner till Petra och Simon i Falkenber, västkustens baksida ;) Haha! (lite intärnt där mellan mig och Petra) Ska iallafall bli kul att träffa dom igen, tror det vankas utgång på lördagen :)
Men nu ska jag sova, för efter en dag i solen är man rätt mör och ögonen faller snart ihop av sig själv! :)
God natt!

h&m´s höstnyheter

2011-07-27 @ 00:10:53
Jag gillar faktiskt att det kommer in lite höstkläder i butikerna nu, tycker nästan det är dom roligaste kläderna att köpa på året :)
Detta ligger i min shoppingbag på H&M´s hemsida, blir kanske ett klick, men tror jag får sälja av lite överblivet på Tradera innan, får köra lite ett plagg ut ett in för just nu har jag alldeles för många plagg där prislappen hänger kvar vilket inte är acceptabelt :/

höstkläder

2011-07-27 @ 00:02:47
Jaha, jag som trodde att jag IGÅR skulle vakna helt frisk, men hesheten var nästan värre än söndagen då den var på väg tillbaka. Ont i halsen fick jag också tillbaka, så sov ända till halv 2 den låg jag på soffan hela dagen! Tog mig ut på en långsam powerwalk, så kanske bara kan kalla det för Walk? Skulle jag nog inte gjort för idag är förskylningen fortfarande kvar och imorse kännde jag mig som ett vrak!
Men tog några ipren sen var jag på topp igen, har vart en sväng inne på fastlandet med mamma o pappa och har köppt mina första höstklder. En pälsväst och en kofta på Lindex! Fick även bokat en frisörtid och fick en redan imorn :D Najs!
Kvällen har spenderats hos Sis med film, imorgon blir det tidigt frisörbesök och sedan stranden hela dagen för vädret har lovat SOL! Till kvällen blir det Cirkus med Sis och Olivia, och kanske en utgång på haddocks efter, får se om tjejerna är sugna!
Nu ska jag sova så jag orkar med dagen imorgon, och vi håller tummarna att jag mår bättre imorn för just nu känns det nästan bra! :)

toppen helg

2011-07-24 @ 22:50:23
Har fört haft en toppen vecka uppe i Avesta med Kenny, med minigolf, hagelgevär skjutning och party! Åkte hem därigrån i torsdags och packade om super snabbt och på fredags morgon bar det av med tjejerna till Tylösand! Silken helg.
Började fredagen med att gå ut på stan och käka (valde dock den sämsta restaurangen så om ni är i halmstad nån gång så ät inte på La cocarasha) sen upp till hotellrummet och svira om till partykläderna och börja festa! Vart en goo förfest på hotellrummet innan det senare bar av till Mårtenssons där det var helt smockad med människor!
På lördagen hade vi satt klockan för att inte missa hotellfrulkosten och min röst var praktiskt taget försvunne. Inte p.g.a för mycket alcohol o skriande utan en förskylning. ;) Gick en sväng på stan och shoppade sedan bar det av till AFTER BEACHEN i tylösand! Sikken stämning, helt magsikt va det, och det gjorde det inte sämre att det gick från regn till klarblå himmel precis när det började!
Efter två timmar var det slut och vi rörde oss tillbaka till hotellet i halmstad, när vi kom dit och vi hade duschat så öppnade himlen sig och det ösregnade hela kvällen, snacka om tur! Blev en middag på hotellets restaurang. Sen var det förfest på hotellrummet igen, två varningar senare och en arg barnfamilj till grannar drog som flesta ut på krogen, dock inte jag Virre och Elin. Dom hade ätit räkfrossa på hotellet och nått galet var det för bägge fick magknip, och mina bihålor pulserade som aldrig förr och rösten var som sagt närintill obifintlig. Så vi tre stannade kvar på hoteller och hade mys och sedan sov!
Idag var det också en god hotellfrukost som gällde och när utcheckningen vid 12 var styrde vi min bil till Ullared. Vart en ministopp och handling av småsaker såsom örhängen och sånt annat skit :P Nu är jag hemma och ligger i sängen, skönt att vara hemma och rösten börjar komma tillbaka, imorn är jag nog helt återställd!
Och efter mer än en veckas "semester" fast än jag är mellan två jobb så blir det att ta tag i sitt liv imorn igen. Alltså röra lite på sig och inte bara äta massa god mat :P Haha!

odd molly

2011-07-11 @ 21:31:52

Fick mejl från en hemsida som har förhandsbokning på Odd Molly´s två nya kollektioner som släpps nu. Den ena heter Odd Molly classics och består av "favoriter" från alla tdigare kollektioner Och den andra är Odd Molly fall, d.v.s höstkläderna :)

Dom här godbitarna blev jag sugen på..

Från Classic kollektionen:

Från Fall kollektionen:

solsolsol

2011-07-10 @ 15:39:23

Har legat och solat på altanen hela dagen, och där tänker jag fortsätta ligga tills solen inte tar med :P Imorn ska det bli ännu finare väder och då tänkte jag dra mig till stranden. :) Ikväll blir det nog en PW! Lugn och härlig dag med andra ord.

silver

2011-07-09 @ 01:46:33
Det blev den vita datorn. Dock var den inte "vit" Det ända som är vitt på den är tangentbordet, men ramen runt skärmen är silvrig och ovansidan på datorn likaså. Men, den funkar ju iaf ;)
Efter besöket på Siba åkte vi till Torp och där hitta jag en topp och ett par shorts på stadiums rea. Ett par jättesöta rosa Peak shorts och en vit/rosa randig topp. Passade finfint ihop :)
Imorgon ska det bli fint väder enligt både Yr.no och SMHI. Jag håller tummarna, brände mig som satan sist det var sol men all färg har runnit bort nu när det inte vart sol på ett tag! Tråkigt.

beslutsångest

2011-07-07 @ 23:40:21

Rosa eller vit, lutar mest åt den vita, har alltid velat ha en rosa Sony Vaio men den nya modellen är alldeles för tjockrosa och så gillar jag inte att tangentbordet är svart. På den äldre modellen var den ljusrosa och tangentbordet likaså. Så kanske blir en vit istället, den är tusen kronor billigare. Fast 1" mindre också. Fast det är ju inte så mycket, 2,4cm närmare bestämt.

REA

2011-07-07 @ 14:15:44

Har handlat lite på H&M´s sommarrea, dock var inte shorten på REA men resten var :)

Ska snart cykla ner till affären och handla bull-bak ingredienser och sedan cykla upp till Sis för lite bulbak :)

bästkusten

2011-07-06 @ 23:21:51

Nu har jag kommit hem från en sväng i Avesta hos min man. :) Bra dagar med party, visentskådning (bisonoxar) promenader, mat m.m Men nu är man hemma vid havet igen! Som det ska vara. Satt inne hela dagen och väntade på att solen skulle titta fram, var nära ett par gånger men den kom aldrig. När mamma kom hem vid 2 tiden åkte vi ner till stranden för att kolla om solen lyste där och det gjorde den :) Så blev nån timma vid sjöboden. Var flera år sen jag var där sist! Inte okej!

Väl hemma igen ringde sis och fråga om jag ville med dom och bada uppe på landet, så packade om väskan och åkte dit. Sen blev det pizza hemma hos dom :) Skulle gått en promenad ikväll men blev fast där. Får bli en till morgonen om vädret tillåter :)

Skaffade ju Iphone för ett tag sen och tänkte, gud va kul då kan man blogga mer med roliga bilder och sånt. Men nej, blogg.se har ingen app som man kan blogga från så man måste mms:a in inlägg vilket kostar pengar plus att jag testat en gång och de funka inte? :/

Jaja, hoppas på fint väder imorn så jag kan lägga mig vid sjöboden hela dagen :)