Info om fransar

2014-08-17 @ 23:34:46
Tänkte i detta inlägget skriva lite om ögonfransförlängning. Får många frågor dagligen av kunder, på instagram och av vänner!

Jag jobbar med en metod som kallas singel metoden, detta innebär att jag sätter en lös frans per naturlig frans. Detta är den skonsammaste metoden och sköter man sina fransar sliter det inte ett dugg på dina egna

Alla tappar fransar varje dag. Precis som håret på huvudet tappar vi även fransar och strån från våra ögonbryn kontinuerligt. Fransarna går igenom 3 faser, det skapas i hårsäckarna, växer ut, och trillar av. När en frans precis växt ut är det väldigt kort och detta kallar vi för "bebisar" dessa sätter man INTE lösfransar på då det blir för tugnt för att bära upp och då sliter man av fransen. Man sätter endast på mogna fransar över hela ögat. 

Hur går det till?
Jag använder ett speciellt lim där huvudingrediensen är densamma som i ett sårlim som används för att limma ihop sår på huden, det är alltså väldigt skonsamt och ännu har jag inte haft en enda kund som har reagerat negativt på mitt lim. Jag använder limmet och fäster en lös frans på varje mogen frans! Tillsammans med kund kommer vi överens vilken längd och böj jag ska använda och oftast sätter jag 2-3 olika storlekar över ögat för att få effekten att det är längre längst ut :) 

Hur sköter man dom?
Detta är simpelt! Man ska inte pilla på dom, gnugga inte ögonen, slit och dra inte i fransarna, var inte där och pilla helt enkelt! Gör du det kan du rycka/slita av lösfransen och i värsta fall sliter du av din naturliga frans innan den är i fasen att trilla av. Det är då man får hemska glapp i fransraden där det saknas fransar eller avkapade korta fransar! Sedan får man inte använda olja runt ögonen. Olja löser upp limmet och alla fransarna kommer att trilla av från din naturliga. Man ska se upp för olja i produkter som makeup remover, hudkrämer osv. Att använda foundation, eyeliner, kajal, ögonskugga osv är helt ok var bara smidig när du ska tvätta bort det.
Såhär ska det se ut när en lösfrans trillar av, den naturliga fransen ska vara med. Det händer också att man ibland tappar bara lösfransen.


Hur länge håller det?
Faserna som jag nämnde ovan är olika långa från person till person. Vissa har fransarna i flera månader innan den trillar av medans andra byter efter några veckor. Så från det att du gör din förlängning till att absolut sista fransen trillar av kan gå allt från 1-2 månader. Men vill man ha ett tätt och fint resultat hela tiden rekommenderar jag ett återbesök var 3e vecka. Vissa väntar längre andra kommer redan efter 2 veckor. Som sagt beror det helt på DINA fransar och din anatomi. 




Om det är något jag har glömt eller något ni undrar så lämna en kommentar så svarar jag på det :) Ni får gärna ställa frågor om annat med som hårfärg, klipp osv ! 
Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0