Friskt hår

2014-08-15 @ 21:14:28
La ut en bild på min instagram på mitt nyklippta hår idag och fick en kommentar om hur jag håller håret friskt osv. 

Jag har spikrakt hår naturligt! Jag skojar inte, på bilden ovan är mitt naturliga platta! Det är även superlent! Brukar säga att jag ser ut som en slickad katt :P haha! Iomed mitt platta hår så är det alltså extremt sällan jag använder platttång, typ bara när jag ska böja toparna eller locka lite lätt. Jag fönar heller nästan aldrig håret, bara när jag tvättar det på salongen. Annars låter jag det alltid självtorka! Självklart undantag om jag ska ut på party och duschar innan (lite lättare att styla ett tort hår ;)) 

Jag använder inga konstiga oljor eller silikondroppar eller andra saker i håret utan bara torrschampo och hårspray. Om man använder olja i håret ska man veta vilka biverkningar det kan ha på håret. Mer om det i ett annat inlägg :) 

Så jag behåller alltså mitt hår friskt genom att inte hålla på för mycket med det. Det räcker med all den blekning jag utsätter det för! Hade jag blekt det som jag gör nu och samtidigt använde platttång och fön flitigt tillsammans med massa skit i håret hade det vart tuggummi. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0