Uppföljning av "dieten"

2013-03-13 @ 09:13:08

Det går sakta men säkert framåt, kanske lite för sakta! Det är nu lite över en månad sedan dieten slutade och jag står still på samma mått och har gått ner 0,6kg! Det är en seger i sig att jag klarat av att inte gå upp igen! Men det är ju inte nu det ska plana ut, jag vill ju fortfarande ner till först 65 och sedan 62 innan första juni :)

Även om jag är mycket bättre nu än innan dieten så har jag ändå fuskat lite för mycket. Jag har fortfarande dendär socker råttan som sitter på min ena axel och säger "det gör inget om du tar lite" "det kan inte skada" osv. Men om det är något jag lärde nig under mina 38 dagars dietande så är det att det gör visst något! Vill man gå ner i vikt så måste man varje dag tänka på vad man stoppar i munnen. Tänka både 2 och 3 gånger om det är värt det. Det är just det jag har blivit sämre på igen. Jag tänker 1 gång sedan tänker jag igen när det redan ligger i magen!

Men Rom byggdes inte på en dag som man så fint säger, det tar tid att bli av med gamla vanor, eller a gamla vanor försvinner aldrig! Man måste skapa nya vanor och ersätta dom gamla med! Det är de jag jobbar på nu! Jag mår inte bättre av att äta socker som mina gamla vanor vill intala mig!

Nu är det 20 dagar kvar till min deadline att väga 65kg och klarar jag inte av att gå ner ynka 2kilo på 20 dagar så är det något fel på mig!

Så skärpning igen Emelie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0