Bra matdag

2013-04-09 @ 19:49:33

Idag har jag hamnat på en perfekt kalorinivå! Jag vill helst ligga på 100g kolhydrater eller mindre varje dag! Så även om jag inte äter pasta, ris, vitt bröd och potatis så får jag i mig alldeles tillräckligt med kolhydrater. En som äter strikt LCHF äter 25g kolhydrater om dagen. Liberal LCHF äter 50g och en helt vanlig kolhydratreducerad kost är 100g!

Nu äter inte jag alls LCHF men min mage håller sig platt och blir inte uppsvullen när jag ligger under 100g/dag. Protein ska man äta ca 1,5-2g per kilo man väger. (Om man tränar mycket) Jag ska alltså äta ca 100-130g protein om dagen så att dricka en Proteinshake varje dag är bra, för mig iaf :)

Det gäller att lära känna sin egen kropp och trixa fram och tillbaka tills man vet exakt vad som fungerar för en! Jag har märkt med en gång sen jag slutade på förra dieten tills jag började igen att magen sväller direkt när jag äter mer kolhydrater.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0