Boa

2012-09-08 @ 20:39:00

Det var nån som frågade va det var för bod jag bor i. Och nu ska jag ägna ett helt inlägg till det som den storbloggare jag är ;) skämtosido men kanske är fler som undrar vad det är för "boa" jag snackar om hela tiden.

Vi flyttade i våras till hus (våra kusiners gamla hus) på tomten står en stuga även kallad boa. Det har alltid stått en bo här men nu är den helt ombyggd. Den som stod här förut är nerriven och en lite större står nu här :)

Så det är som jag har mitt eget lilla hus på tomten. Jag har allt utom toalett här inne men det är 10 meter till huset så jag får springa dit. Annars har jag allt, vardagsrum, sovalkov, hall och snart ett kök (kokvrå) jag har elektricitet, värme och snart vatten! Så ja, som mitt egna lilla hus :) En tredjedel av boa har ett loft som var tänkt som sovloft men blev för lågt till tak så används som förvaringsutrymme :) jag har även en stor altan som jag kallar för soldäck ;)

Allt är vitt lantligt och pytte shabby chic om ni frågar mig och jag älskart! Här kommer lite bilder.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0