skar eller skärde!

2012-01-25 @ 23:05:27
Usch, idag när jag skulle göra sallad på jobbet så skar jag mig i fingret :( Jag såg att det var djupt så jag tog direkt papper på och slutade undersöka saken, ändå kände jag hur färgen i ansiktet började försvinna och jag sakta men säkert började må illa, notera då att jag knappt hade sett såret utan endast visste att jag skurit mig. Satte på ett plåster och en plasthandske och fortsatte med salladen. 4 ggr fick jag byta plåster på ca 30 min då det blödde igenom hela tiden, men vägrade fortfarande kolla om det var "allvarligt" djupt! I slutet på dagen innan hemgång frågade jag om nån ville titta på det, en var frivillig och jag sträckte handen så långt jag kunde till henne samtidigt som jag sträckte huvudet så långt jag kunde åt andra hållet! Fick konstaterat att det inte var farligt djupt :P Pappa skratta åt mig när jag efter duschen var tvungen att byta plåster och visade honnom, å andra sidan är han halvblind ;)

Haha, jag tål verkligen inte blod och sår. Bara tanken får mig att må illa. Ändå har jag helt på egen hand utsatt mig för diverse frivilliga saker som att tatuera mig, pierca naveln m.m. Har genomgått större saker som får ett kutt i fingret att verka som en fis i rymden, men ändå fick detta lilla sår mig att tappa hela suget för träning idag, eftersom jag inte ville duscha, eftersom det då kanske skulle svida! Haha! Tönt, jag vet!

Men jag kom sen på att mitt hår gick på sista versen så en dusch var nödvändig vare sig jag tränade eller inte, så det blev 15 min cross och 45 min spinning idag!

Sedan blev det mys uppe hos Sis, jag och Sis var "nyttiga" och delade på en pizza istället för en var ;)

Det var min dag, imorgon ska jag åka till min MAN♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0