kräft eller kreft?

2011-05-28 @ 09:31:52

Jag är uppe med tuppen (för att vara en lördag) och ska snart gå till gymmet för ett härligt morgonspinning pass! Det gjorde det inte svårare att gå upp imorse när Kenny låg och super snarkade! Han var ute med jobbet igår och detta brukar resultera i lite extra snarkning! Fast hade ju planerat att gå upp och klockan stod ställd på 09.00 men att vakna av hans snarkningar en gång i timmen från 05.30 var inte med i planerna :P Haha!

Nog om det! Idag är det lördag och vi ska gå på bio är det tänkt, vädret tillåter det iallafall då det som vanligt regnar här! Ska bli skönt att flytta hem snart! Hoppas på en riktigt fin sommar! :D Kan ni där hemma fixa det till mig? Blev inbokat en kräftskiva i all hast igår med, kul sak... På jobbet skulle jag berätta att jag skulle på kräftskiva i sommar:

Jag: Åh, fick nyss ett mejl av mina vänner att det är kräftskiva i sommar!
Kollegan: Jaha, är det nån slags insammling eller?
Jag: Nej (lyfter på ögonbrynen) man samlar alla sina vänner och äter och pyntar sig med fula hattar och sånt.
Kollegan: (ser extremt skeptisk ut och fattar ingenting)
Kollega 2: Emelie jag fattar vad du menar, men du måste ju tänka på att Kreft betyder Cancer här i Norge!

Haha, jag vet att det betyder det men tänkte inte alls på det när jag skulle berätta! Då log vi lite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0