bröllopsdieten

2010-10-28 @ 20:46:29
Av rubriken att dömma kan man nästan tro att det är jag som ska gifta mig, men nej det är det inte! Det är min kära bror.♥
Men kanske en liten förklaring till rubriken hade suttit på sin plats?

Igår var det exakt en månad kvar tills bröllopet och jag har bestämt mig för att bli av med dom där sista kilona som nog 90% av alla kvinnor vill bli av med. Dom där kilona som sitter stenhårt och som man behöver grymt mycket motivation för att bli av med.
Så vi startar med målet, målet är då att gå ner 4-5 kilo tills brölloppet vilket blir ca 1 kilo i veckan, och det ska jag väl klara av?
Hur ska jag då nå detta målet? Jag kommer garanterat INTE att sluta äta godis. Hur mycket jag än vill vara den där tjejen som köper nötter eller frukt till myskvällen, eller dyker i morotsskålen till dippen istället för chippsen när båda serveras, så kommer jag aldrig att bli det. Så för att inte bli besviken på mig själv lägger jag ner den tanken. Men man kan ju iaf minska på den fronten och det är exakt vad jag ska göra! I en månad nu ska jag minska mina portioner med mat och bara äta godis på helgerna! Och för att det inte ska bli fredag-söndag som det ofta blir hemma hos familjen Eriksson-Bergström så får jag handla godis på lördag och OM det är nått över får jag äta upp det på söndagen! Men absolut förbud att gå och köpa nytt!! På träningsfronten så kommer jag köra både styrka och kondition. För att få den bästa fettförbränningen måste man kombinera dessa två. Jag kommer på konditionsfronten köra mer på långa Powerwalks än löpning. Går du en powerwalk så bränner du större antal% fett än om du löper. Du bränner självklart mer kalorier av att löpa men %:en fettförbänning är inte lika hög. Förstår ni :P

Jag har verkligen alla förutsättningar framför mig.
1
. Jag har ett gymkort på ett jätte bra gym med mest pass i Norge.
2. Jag har nån att träna med (Petra)
3. Varje dag på jobbet kan jag handla sallad plockad av mig själv från en salladsbar, frukt, varm mat, soppa. Ja allt, tanken är ju då på lunchen att försöka undvika så mycket kolhydrater som möjligt. (kommer att äta kolhydrater hemma på eftermiddagen, antingen innan eller efter träningen. För kolhydrater MÅSTE kroppen ha för att få energi till träning)
4. Målet, målet är inte allt för stor och inte allt för svårt att nå.

Jag har varit lite av en jojjobantare dom sista 2,5 åren. När jag flyttade till Lindvallen första året och då slutade spela hockey så rasade jag 8 kilo på mindre än 2 månader. Alltså muskler som försvann och jag blev mycket smalare. Sedan skaffade jag pojkvän och gick upp dom där obligatoriska pojkvännsskilorna, absolut inte 8 som jag hade gått ner, men har väll gått upp 3-4 igen! Så nu ska alltså dom sista 4-5 kilorna bort en gång för alla!!!

Lite pepp med att min kära syster också vill gå ner ett par kilo till brölloppet för att vara extra fin i sin klänning. Jag har med en nyinköppt klänning som hänger hemma och väntar på mig! Formen på klänningen är sån så att om man är lite större så ser man ännu större ut i den, men om man är fit så ser man fin ut i den! Så det jag försöker se framför mig på vägen är hur jag vill se ut i denna klänningen!

Så nu kör jag , en gång för alla. Alla för en en för alla låt byxan falla? Eller, haha!
(Peppkommentarer välkommnas ;))

PS! Gjorde en bra start idag och gick på 1timme spinning. Helt slut är jag nu i skrivande stund.


Är detta mig då om 5 veckor? Haha njaa, kanske inte. Jillian från Amerikanska "Biggest Looser".

Kommentarer
Postat av: Sis

Jag blir alldeles tårögd när jag läser..saknar dig otroligt mycket! Skulle verkligen behöva ditt pepp och stöd nu : /

2010-10-29 @ 20:49:41
URL: http://mariisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0