galet

2010-12-04 @ 01:17:20

Igår klockan 20 i 7 på morgonen skulle jag besikta min bil, den gick inte igenom p.g.a att den läcker olja. Vilket kostar 14000 att laga, mer än vad bilen är värd! Jag och pappa brainstormade vad sjutton vi skulle göra, jag åker ju tillbaka till Norge på måndag men de blir körförbud på bilden den 3:e januari :/ Hmm

3 min efter jag hade pratat med pappa ringde min syster och frågade vad jag skulle göra, köpa ny bil kanske? Fast det var ju inte planerat föräns till sommaren! 1,5 timma senare hade jag bestämmt mig för att köpa ny bil, började kolla på blocket och direkt när pappa slutat åkte vi in till stan för att kolla på en jag hittat. Den dög inte, alldeles för mycket skavanker i lacken och han vägra sänka priset. Åkte till en större känd bilfirma och kolla där men dom hade inte bilen jag ville ha ( Volvo S40) Precis innan vi skulle gå gick han in på datan och kollade om det fanns nått annat som passade mig och hittade en S40 i Borås!

Idag har jag suttit konstant i telefon med bank, norge och bilfirman och klockan 2 åkte jag och lillebror in till GBG för att köpa min bil! Sen iväg till Borås för att hämta den :D

Så nu, knappt 2 dygn efter min andra bil inte gick egenom besiktningen har jag en ny bil :) En superfin S40! Allt har gått sjukt fort och jag kan knappt fatta själv att det är min bil som står ute på parkeringen :D

Ska ta en egen bild på min bil men en sånhär är det :) Utan den fula vingen då! Men samma modell och samma färg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0