ensam

2010-04-17 @ 22:12:56

Jag har inte haft hemlängtan på ca 1 år. Visst man kanske har velat vara hemma men inte sådär så man vill åka tillbaka nu nu nu! Men nu har jag det. Jag sitter här helt själv i världens stökigaste lägenhet! 25 mil från min bejbi och 45 mil från min familj. Imorn är sista arbetsdagen men sen måste jag sova kvar en heeel natt till innan det bär av hem. Men när jag väl är hemma är det endå nått som kommer saknas! För jag kommer vara på Tjörn och Kenny i Avesta! Visst det är ju bara för en kort tid, men jag känner mig så tom när jag inte har han i närheten!

Nu börjar verkligen säsongen ta slut på allvar, jag skulle åka och sola vid halv 8. Man har alltid kunnat sola tills 8 på kvällen men nu när jag kom dit var det stängt och jag fick reda på att dom stänger 6 nu! På vägen tillbaka till bilen gick jag förbi "kaninen" liften som är det första backen att stryka med våren här uppe! Bara små snöfläckar kvar. på vägen till ICA såg det likadant ut, längdspåren är nästintill obefinntliga och det ligger nästan ingen snö kvar nån stans förutom i backarna! Och på det så regnade det ute! Det är lite sorgligt, vart tog alla snövita träd vägen liksom? Väl framme på ICA satt nya lappar vid ingången om nya kortare öppettider! Det märks av folkmässigt med, backarna är nästan tomma på dagarna och ingen rörelse ute på kvällarna! Kanske därför man längtar hem nu? Det finns liksom inget kul kvar här nu! Imorn jobbar jag sista dagen på Höken, sen stänger den liften för säsongen! Nu vecka 16 stänger alla backarna. Förutom Orren som har öppet hela vecka 17 med. Stackars dom som ska jobba kvar så länge!

Nu kommer jag iallafll inte så mycket längre med packningen, väskorna som är färdigpackade måste ut i bilen in nan jag kan se vad som finns kvar att packa ner respektive slängas!
 
Ne nu ger jag upp, jag lägger mig och kollar på Sällskapsresan och försöker sova! Sista dagen imorn! Weii


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0