on day older

2009-09-17 @ 16:59:57

...and one step closer :) Ett steg närmare hemfärden nu när torsdagen nästan är avklarad :) Ska bli lite träning först innan den är helt slut :) Dagarna bara susar förbi på jobbet för jag sitter och lyssnar på ljudböcker, har läst/hört alla Stig Larsson böckerna och nu är jag inne på Camilla Läckbergs´s. Nån som har bra tipps om böcker som handlar om mord och sånt så skriv :D

Satt och tänkte på en sak på jobbet idag, SHIT vad allt i världen handlar om pengar, det kostar ju nästan pengar att gå utanför dörren, (jo det gör det faktiskt för, att kunna ha en dörr måste man ha en form av bostad och det kostar!) Har vart här i Norge i 5 månader när jag åker hem och visst har man sparat undan en hel del pengar. Men så kom jag och tänka på att jag inte alls kommer kunna göra slut på dom, först ska vi till USA den 9 Oktober så där försvinner lite, sen är man hemma en månad och jag hade sett fram emot att kunna handla massa, inte bara kläder utan fixa håret, börja göra naglarna igen, och sånna saker med! Men så slår tanken mig att jag ska ju upp till Lindvallen i november vilket betyder att jag inte kommer få min första lön förän i slutet av december, så då måste jag ha massa pengar undansparat dit. Och så måste jag köpa termobraller för de har jag inga! Sen hade jag tänkt på skidor och hjälm och sånt med, så chipp chopp så kan ja inte alls köpa alla kläder och naglar! :( Så var jag inne på Emmas blogg och såg att hon hade fått samma briljanta idé som jag gått och tänkt på i nån vecka. Rensa ut gaderoben och lägga ut på Tradera! Väldens bästa idé man får ju nästan sålt all skit där (peppar peppar) och den tanken gör mig genast mer lättad!

Imorgon är det Fredag och jag och Kenny ska gå på Biopremiären av "Flickan som lekte med elden" hoppas verkligen den är lika bra som boken var! Resten av helgen ligger än så länge oplanerad! På lördag kanske vi ska åka till ett ställe som heter Preikestolen, det är ett jätte högt berg som stupar rätt ner! haha svårt att förklara men kommer antagligen bilder på det :)


Uppdate: Hittade bilder på Google! Såhär ser det ut, och fråga mig inte hur den galna gubben vågar sitta och dingla med fötterna!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0