dagen / skönhetsideal

2009-11-10 @ 23:24:03

Hej hej allesammans =) Hur är det med er ikväll? Ni kanske redan ligger och sover, men jag är vaken och tänkte göra ett litet inlägg innan jag lägger mig och kollar på Mysteriet på Greveholm :)

Idag gick jag upp vil 10 då Sis och Olivia kom hit, gick upp tog mig en macka och sedan gick vi på en promenad i det blåsiga höstvädret. Uch det börjar verkligen bli kallt ute och varmare blir det nog inte i Lindvallen på torsdag. Efet promenaden åt vi en liten paj till lunch sedan gjorde jag ordning mig och åkte in till Stenungsund för att fika. Mötte upp Tjejerna vid halv 2 och gick till EH och fikade, satt där till 4 tiden och då kom Matilda som jag med skulle fika med, så satt vi där till 6 på kvällen, så hela min dag är spenderad på EH! Efter det körde jag hem Matilda hämtade lite saker hos Tessan och sen hem till Sis för att lämna hennes bil som jag hade lånat :) Väl hemkommen började jag packa det sista och när pappa kom hem från ishallen hjälpte han till att packa in allt i bilen :D Så nu är allt packat och klart!!

På tal om nått helt annat, kolla på denna bilden:

H&M 2004 / H&M 2009

Blev lite chockad när jag precis innan detta var inne på Blondinbellas blogg och hittade detta inlägget. Alltså ser ni skillnaden, och 2004 är inte ens längesen. Är det konstigt att tjejer har ätstörningar eller komplex när ett av sveriges störtsa klädföretag har modeller som ser ut som tjejen till höger. Jag tycker inte det är konstigt. Och med risk för att låta för mycket blondinbella, men jag kan inte annat än att hålla med. Okej att man vill vara smal och ha en fin kropp, men vart går gränsen? Tydligen väldigt långt ner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0