What an friday!

2008-10-25 @ 16:28:53
High School musical igår då med Janna!

Klockan ringde kl06:00 imorse, gick upp och åkte tll jobbet kl 4 slutade jag! Var hemma vid kvart/tjugo över! Is showen skulle börja halv 7! Hoppade in i duschen och sedan gjorde jag iordning mig det fortaste jag kunde! Sprang upp till datan för att kolla att jag hade pengar på kontot och koden till biljetterna, och då fick jag de att biljetterna skulle hämtas ut senast kl 18! Wooot! Klockan var ju skam redan 5 och jag skulle in och hämta Janna i st sund! Snabba puckar blev det, klockan 20 över 5 hade jag hämtat upp Janna och vi började köra mot stan! 40 min tänkte vi måste vi ju hinna på! Efter lite snack osv om vart vi skulle parkera började klockan ticka iväg och det blev ! (på rakan utanför gp huset typ) Och så svänger en lastbil ut framför oss i omkörningsfältet för att köra om en annan lastbil! Hallå eller, flytta på dig! Den körde om lastbilen men låg kvar i samma fil! Ja då skulle den om en buss också (bilen bakom mig låg och blinkade på mig med helllkjuset för att jag skulle flytta mig, men vad fan hur långt hade han kommit när det låg en stor jävla lastbil framför mig?) Blev ju inte bättre när lastbilen inte körde in framför bussen heller utan skulle köra om en annan bil med! Jisses säger jag bara, äntligen svängde den in och det var bara att gasa på igen! hinner gasa på i ca 1 minut innan en till lastbil får för sig att köra ut framför oss! MEN han skulle int ens köra om nån !!! Han ville bara lägga sig i den filen! Hallåå?! Så vi körde om den på insidan och vips så var vi framme i tunneln! (tingstadstunneln) och då hade vi inte hunnit att byta tillbaka till vänster filen efter lastbilen! Så ja in i tunneln i fel fil! Eftersom jag och Janna redan hade lite bråttom så hade vi inte tid att hamna i fel fil och hamna i götatunneln så ja, vi försökte byta fil men det var kö och bilar högt och lågt! När jag precis hade hittat en lucka och sätter på blinkersen så hör jag janna skrika: VI KROCKAR EMELIE! och så sa det bara PANG! jag glömde visst titta fram i min egen fil också! så det small med bilen framför och den studsa iväg en 10 meter och jag fick panik och börja typ hyperventilera medans Janna sitter helt cool lungt och försöker lungna ner mig! Killen i den andra bilen kliver ut och den blicken alltså, den var typ ! Din jävla fitta jag ska döda dig! :/ Men han var snäll och det var hans mamma som satt brevid också! Så efter massa papper som skulle fyllas i och 1000 ursäkter från mig så åkte vi därifrån! Under tiden jag stog och fyllde i papper försökte Janna få tag på ticnet eller scandinavium så dom inte skulle släppa våra biljetter eftersom dom skulle hämtas innan 18 och klockan var 18:05! Tillslut kom vi därifrån och mitt avstånd till bilarna framför resten av kvällen var typ 30 meter! Och eftersom jag var så uppe i varv så självklart körde vi fel! Tillslut kom vi till scandinavium och klockan var kvart i (vi hade alltså missat 15min) och Janna hoppar ur bilen för att springa och höra om dom har våra biljetter kvar! Jag åker och ska parkera bilen sålänge, svänger in på en stooor parkeringsplats hyfsat nära och vad händer inte, en bil som ska backa ut backar rätt in i mig! NEEE nu ljög jag! Haha, jag hittade en parkering och sprang tillbaka till scandinavium, Ser Janna! Weii jag fick tag i biljetter säger Janna, ahaa, gratis då eller vad kosta dom? 150kr styck! Nej Janna, jag har redan betalat 150kr styck för biljetterna jag boka på internett för 3 veckor sen! Åååh nooo! Blev till att springa tillbaka till ticnet och förklara missödet! Och dom löste det, pjuu! Bättre platser fick vi tillomed :D Så efter att ha missat 20 min på första akten satt vi där :D Och vi rös och det var så bra och man log och det var fint! :D Snipp snapp snut så va sagan slut! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0