arg gubbe

2008-07-16 @ 22:18:39
I måndags kom det in en man framot småtimmarna innan jag skulle sluta och skulle lämna tillbaka en bit kött han hade köpt tidigare på dagen som vi hade märkt med fel pris, han ville såklart att vi skulle märka om köttet då han hade betalat på tok för mycket på det, men visst kan man väll göra det på ett snyggt och lite vänligt sätt, för alla gör ju misstag.

Mannen "det här köper inte jag"
Jag "oj då, ne det kan jag förstå"
Jag "vad är det för kött?"
Mannen svarar inte
Jag öppnar förpackningen och då kan han minsam berätta att det är ytterlår.
Jag "är det i bit eller skivor"
Mannen " det spelar ingen roll" säger han mycket argt
Jag orkar inte köta emot så håller tyst, men det spelar roll, är det i bit är det billigare.
Jag sätter på en ny korekt lapp och säger "så nu ska det vara rätt" och fejk ler till tuusen.
Mannen, medans han amtidigt går därifrån " Ingen ursäkt då?" på så tyket sätt att jag inte ville jobba mer

Jag tycker att man kan vara trevlig även om man ska bemöta någon/några dom gjort fel, va fan alla gör la misstag vi hade råkat trycka en nolla för mycket på maskinen. Förlåt men menskligheten är inte perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0