working 9 to 5

2008-12-12 @ 22:23:47
...Kan man säga att jag inte gjort idag.
Klockan rinde 07:00, znoosade lite till halv 8 sen fick man gå upp! Va jag trött efter gårdagen? Nej faktiskt inte, väluppfostrad som jag är tog jag de lungt så trots få timmars sömn så va de djup sömn. Jag har ju sovit kortare hemma när ja ska upp o jobba dan efter ;) Började klockan 8 iallafall. Orren idag, första dan på den. Blev en toppen dag som gick hur fort som helst. Det är 3 liftar brevid varandra på Orren men bara 2 var öppna, för snöhöjden var för hög på mittenliften. Och eftersom vi var 3 stycken personal med 2 liftar så blev det samma system idag, fast idag körde vi kvartar istöllet för halvtimma. Så en kvart på vänstra en kvart på högra o en kvart inne :) Toppe, tiden bara rusa iväg. MEN, sen framot 5 gick det riktigt segt, är ju fortfarande lågsäsong så kvällsåk kanske är lite överskattat än så länge.. MEn vi gjorde de roliga av dom sista timmarna, hade snöbollskrig och körde limbo tävling med liftarna :) Och tillslut var dagen över, klockan 8 var jag hemma igen efter 12 timmar på jobbet :) Hårda tider här i sälen ;)

Var afterski idag med, och Orren är liften som ligger 20meter från afterskin, och vad tror ni att alla som vart på afterski får för sig att göra klockan 4-5 när det stänger? Jo dom vill åka liften upp med skidorna för att slippa gå hem. Vi fick lära oss om detta på introt, att är dom för fulla så får vi inte släppa upp dom. Blev ingen sån idag, men vissa va grymt mycket på gränsen, självklart var det mitt pass i högra liften just när den sluta, hade inte tryckt nödstopp en gång på hela dagen men under den timman blev de nog en 10 gånger, skällde ut några med, sen kanske jag gjorde lite så dom fick liften i huvudet, men hallå? när man ska åka ankalift är man max 2 personer, en på varje sida, ett tjejgäng på brädor åkte in 5 stycken o ställde sig på spåret, inte skam tänker jag då lyfta över ankaret över alla 5 för dom har druckit. NEJ! Gick la bra tillslut iaf..


Konstaterat är ju iallafall att Orren är den roligaste liften att jobba i :) Händer mycker mer där och alltid fokl som åker hela dagarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0