nemen hallo

2008-12-31 @ 00:07:52

Heej allesammans. Sitter i sängen nu och borde sova, men skrev ju inget igår och kommer antagligen inte ha tid att skriva imorn, så jag skriver nu ;) Har vart två bra dagar på jobbet, eller inte. Igår (måndag) så var det en mamma och en dotter som skulle åka knappligten, dottern behövde lite hjälp o det är ju därför jag jobbar, så jag hjälpte henne, hon ramlade med en gång, jag hjälpte henne upp och hon kom ca 10 meter sen rammla hon igen, jag sprang upp till henne för att hjälpa henne upp, MEN, tror ni hennes mamma som skulle åka efter henne hade sett att hon hade ramlat? Nej! Så när jag står nerböjd för att hjälpa tjejen upp så tar mamman längre bak tag i en knapp och drar ut den, sen ser hon oss och vad *pip* gör hon inte? Hon släpper knappen, smart kvinna? Äh nej! så den flyger med världens fart och slår till mig rätt över kinden. Skönt! Trodde i några sekunder att käken var av, men de va den inte :P Blev dock grymt öm och fasade att jag skulle vakna med ett blåmärke på kinden idag sådär lagom till nyårsfesten! Tu för henne, eller a mestadels mig så blev de inget blåmärke, men sen har vi ju idag på jobbet med :P Skidskolan kom och då måste man hjälpa till, en kille på kanske 9 år men väldigt stor och bastant skulle åka liften, självklart ramlar han efter några meter och jag går för att hjälpa han upp, (jag nämner en gång till att han va lika lång som mig :P) Så får jag upp han? Nej, haha. När ja nästan fått upp han så råkar han nocka mig på näsan med stavarna (vem var idioten som uppfann stavar?) De va inte heller så skönt, ni vet när man slår i näsan så man får tårar i ögonen? Typ så var det :P Haha

Imorn är de iaf nyårsafton och jag ska jobba 8.30-16 Sen är de hem och göra iordning sig, Kenny och Patrick ska laga mat så jag har mycket tid att fixa mig på, hoppas jag :P Lyx för mig o Jossan som inte behöver lyfta ett finger ;) Självklart ska jag ta massa going bilder imorn. Blir massa fyrverkeri på gustav imorn vid 12 slaget. Kan nog bli rätt mysigt med nyår här uppe. En sån nyår man alltid vill ha hemma, med snö, raketer, mycket folk :) Hemma har ju nyår tendensen till att bli, slaskig, hemmafest med allt för många oinbjudna och intriger :P Haha!


Kommentarer
Postat av: Frida

Hoppas du får en kanonbra dag idag.. Håller med dig hade varit skit kul att fira nyår så som du gör. för här hemma är de slask och tråkgit...



Kram Frida

2008-12-31 @ 11:03:13
URL: http://fridajivby.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha..när jag kommer upp och åker i din lift ska jag ha dubbla stavpar med mig : P



Gott Nytt År Sis! Snart är du så gammal så du är moster..



Kram Maria

2008-12-31 @ 12:23:58
URL: http://mariisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0