internet krach

2008-12-22 @ 19:33:25
Lite dålig uppdatering här kanske? Men det är faktiskt inte mitt fel :P Telia har haft nått problem med nån mast här uppe så internet har inte fungerat på 4 dagar. Men här kommer en snabb uppdatering vad jag haft för mig dom senaste dagarna :)

Fredag: Jobbade till klockan 4 sedan mötte jag upp Jossan på ICA för vi skulle ha pepparkakshustävling hemma (långt ord dedär;)) så vi skulle handla detaljer till de.. Vi körde på temat Play Boy Mansion ett vinnande koncept tyckte vi ;) Så hem sen och börja baka, killarna som vi tävlade imot gick in till grannarna för att man inte skulle kunna tjuvkika på varandra. Sen vid 9tiden på kvällen var båda lagen klara och det var dax för bedömning. Domaren var Kari. Han sög, han valde killarnas hus som var ett orginellt vanligt pepparkakshus. Sj'lvklart visset han inte vem som gjort vilket när han bedömde, så jag och Jossan fick svälja våran stolthet :P Priset till vinnarna var att förlorarna skulle laga mat. Tacos valde dom :)

Lördag: Jobbade kvällsåk, 8-19.30. Lite segt i början på dagen men sen gick de fort :D Kom hem och alla satt redan och drack, så de va bara att slänga sig in i duschen och göra iordning sig. Dom andra han dra vidare på förfesten innan jag var klar. Så gick hem till Louise och dom satt några där :D Blev lite vin drickande och sedan tog vi taxin till HC där timbaktu skulle spela, Å a, efter taxiresan kommer ja inte ihåg så mycket, med tanke på att jag bara hade ätit lunch klockan 12 och sen fick så brottom när ja kom hem så glömde ja äta, så a vinet slog rätt bra kan ja ju säga :P

Söndag: Vaknade klockan 8 på morgonen och mådde inte toppen så ja somna om igen, vaknade igen klockan halv 12 och gick upp och la mig i soffan, modde inte bra så heller, så låg där tills klockan halv 4 på dagen sen skulle jag möta upp Jossan på ICA för vi skulle laga maten idag :D Så in och handla en himmla massa Taco tillbehör och sen hem och laga mat :D  Silken myskväll det blev, 4:e advent o allt :D Satt alla 4 och åt i köket med tända ljus och grejjer. Mysfaktor 10! Sen skulle patrick till jobbet och Kenny skulle ut så jag och Jossan satte oss och kolla på Reine och Mimmi i fjällen :P Sen kom Patrick hem igen efter en timme på jobbet för de blåste storm ute så dom kunde ite jobba :)

Måndag: Jobbat idag från 8-16 på Orren :) Denna dagen gick så sjukt fort, visst jag säger de varje gång men denna gick verkligen fort :P Vi var 5 stycken på 3 liftar så man satt typ inne mer än vad man va ute, men tur va la det för även idag blåste det storm, Nere i dalen blåste de kanske 15-20m/s så alla stolsliftar va stängda så de va en hel del att göra hos oss, inte en lugn stund på hela dagen. Sen vid halv 3 tiden börja de blåsa ännu mer. Alla staket och grejjer bara föll omkull hela tiden och man blåste typ iväg, en hel del liftar som spåra ut idag.. Mycket att göra = tiden går fort. Efter jobbet drog jag och Frida och träna, första gången för mig sen jag kom upp :) Myckey härligt!


Imorn är de kvällsåk igen på Orren för mig. 2 dagar kvar tills Julafton nu :) Alla vi i våran lägenhet + simon ska gå på julbordet som skistar har :) Hoppas de blir najs :D

Kommentarer
Postat av: Malin

Om två veckor kommer jag :D <33

2008-12-22 @ 19:51:16
URL: http://baramalinn.blogg.se/
Postat av: Helen

Hej Emelie!

Vi ville bara önska dig en riktigt GOD JUL, du verkar ha det bra i snön!

Kramar från FAm T Bergström

2008-12-23 @ 16:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0