pengar

2010-05-06 @ 23:30:40

I måndags när jag bokade tid hos frisören, en annan en den jag brukar gå till, så frågade jag min syster "Tar dom kort där" Ja sa hon och jag kom på mig själv tänka: "fan va gött då känns det inte lika mycket att pengar försvinner från kontot" För min frisör jag brukar gå till tar inte kort och jag hatar varge gång jag ska gå dit för jag tycker alltid det känns extra mycket när man har alla pengar i handen! Så ska jag nästa gång jag får lön ta ut pengarna och hela tiden ha kontanter med mig? Kanske inte shoppar upp lika mycket då och inte bara tänker jaja men betalar med kortet så får jag ta smällen sen när jag kollar internettbanken!

Min kära vän Christin hade en plan när vi gick på gymnasiet hur man skulle få pengarna att räcka hela månaden, tror dock iden kom från Mamma Lisbeth och inte henne själv :P Haha, hur som så löd den. "Den 25 får man X antal tusen i lön, man delar dom tusen på så många dagar man ska klara sig på pengarna. Det vill säga tills nästa lön kommer, då får man fram en summa man kan göra slut på varje dag! Gör man då inte slut på några pengar på säg 4 dagar har man ju extra mycket 5:e dagen och kan kanske då shoppa något! Är det pengar kvar när du den 25:e får din nya lön åker dom direkt in på sparkontot! Och så upprepar man det :P

Själv tycker jag planen inte kan bli mer idiotsäker, tänk bara om jag inte var en idiot ;) ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0