sötsug och nya tag!

2010-03-01 @ 20:30:54

Nu är jag tillbaka i Vallen igen och har avklarat 2 dagar på jobbet varav 1 kvällsåk!
Igår efter jobbet ville jag bara slänga mig ner i soffan och däcka och inte vakna förens klockan ringde och det var dax att gå till jobbet igen, men nej det belv party! 3:e gången denna veckan vilket jag inte skryter om eftersom jag är inne på min lilla resa med Sis och då är alcohol inte det bästa sättet att nå framgång! Ne verkligen inte, är så trött på mig själv, det har nu gått en måndag sedan vi började och visst lite lättare är man men det är skam inget att skryta om! Jag är en sån jävla sucker för godis och har så sjukt svårt att slita mig från det, men efter lite pepptalk med Sis igår så känns det bättre och jag är verkligen redo att lägga in en högre växel nu!

Blev dock ingen träning idag men det är för att jag ligger minus på sömnsidan och varför gå och träna när kroppen inte är uppvilad, inte så mycket man får ut av det då! Så jag kör hårdare tag imorn, kanske en mogonpromenad innan jobbet! Jag älskar verkligen att promenera på morgonen men en annan sak jag älskar är att sova in i sista minuten och det går inte riktigt ihopp!

Nu ska jag iaf ta mig lite mat och sedan spendera resten av kvällen i soffan som jag suttit i sen efter jobbet :P

Om det är någon fin själ som läser min blogg som har tipps på hur man minskar sötsuget eller vad man kan äta istället så är du välkomen att komentera! (Kommer inte utesluta godis ur mitt liv helt, :P Kommer fortfarande ha en dag i veckan)


Kommentarer
Postat av: Frida

Kromtabletter Emelie! Bra grejer, finns i hälsokost butiker :)

2010-03-01 @ 20:40:33
URL: http://friidaa.webblogg.se/
Postat av: Alexandra

Försök utesluta det så mycket som möjligt i två veckor - sen om du känner att du verkligen vill ha godis eller andra onyttigheter så ät det en gång i veckan men känn inget dåligt samvete för det - ha din ätardag! :) Utan förbud så blir suget inte lika stort heller! :)Det funkade för mig i alla fall! :) Suget finns där ibland men inte alls på samma sätt!

2010-03-11 @ 13:47:47
URL: http://masoou.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0