mitt år 2009

2010-01-01 @ 14:00:26

Januari
Har vart uppe i Lindvallen i en månad och jobbar. Hemlängtan är överkomlig men stärks otroligt mycket en dag när jag får ett sms om att min syster har fått barn! Underbara Olivia kom till jorden natten den 21 och det var även den natten det blev Emelie och Kenny! Kunde man fått en bättre start på det nya året?

Februari
Bokade bussresa och åkte hem en vecka. Träffade Olivia för första gången och spelade hockeycup med tjejerna i trolhättan :) Hade en massa sol uppe i Lindvallen och det blev en hel del goa skiddagar!

Mars
I mars hände inte så mycket. Jag jobbade på som vanligt här uppe. Mamma och Pappa kom en dag från trysil och hälsa på mig :) Även Norge planerna började ta fart!

April
Familjen kom upp på besök och det var super! Massa god mat och sällskap från dom bästa! Den 15 april lämnade vi Lindvallen för nya rika äventyr i Norge!

Maj
Den 5:e maj fick vi jobb på Laerdal och så var det igång! Hemlängat började knacka på dörren! Firade 17maj vilket var super kul! Och samma dag vann även norge Melodifestivalen! Mycket fest i Stavanger var det då! 

Juni
Jag åkte hem och firade Midsommar med familj och vänner! Hade en toppen helg! För övrigt var det jobb jobb och lite till jobb! 

Juli
Jobbet flyter på i Norge. Kennys föräldrar kommer upp en helg och bor hos oss och bjuder på massa god mat! Vi drar ihop en fest för vikarierna på Laerdal och har super kul!

Augusti
Jag åker hem till Tjörn igen, denna gången förljer Kenny med och vi firar min 20års dag hemma! Släktkalas och party och middag med tjejerna på HK.

September
Vi flyttar till en annan lägenhet i Norge och gör våran sista månad här! Börjar även planera för att åka till USA i oktober med några av Kennys kompisar

Oktober
Kommer hem efter ett halvår i Norge. Åker den 8:e till Florida med ett härligt gäng jag aldrig mött innan, vi har dom roligaste 8 dagarna man kan ha och USA var grymt! Blir även tagen av polisen där och blir portad från Universal Studios i 1år! Haha. Åker upp till Maja i Karlskoga och firar Halloween.

November
Varvar mellan att vara på Tjörn och i Avesta, den 12 november bär det av upp till Lindvallen igen och den 19:e gör jag min första jobbdag för säsongen här uppe.

December
Jobbet i Lindvallen flyter på och liften är ett toppen jobb! Firar Jul och Nyår med goda vänner och Kenny! Lite nya Norge planer börjar även dyka upp i tankarna på mig och Kenny! Bara 2 veckor kvar tills familjen kommer upp och hälsar på och om 3 veckor kommer Kennys familj :)

Slutsats
2009 har vart ett toppen år som bjudit på det ena äventyret efter det andra. Jag hoppas på ett lika äventyrsrikt 2010 och planerna har redan satts igång, Norge, Las Vegas, Thailand? Ja vi får se vad det nya året har att bjuda på :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0