onsdag

2009-05-06 @ 20:29:13
Andra dagen på jobbet avklarad :) Jobbet är helt okej, igår var första dagen och jag hamnade på en avdelning där dom gör bebisdockorna. Så nu håller jag på att lära mig hur man bygger dessa dockor, och detta är lättare sagt en gjort för det är inte lite teknik i dom.

En liten bebis kan:
*Andas på massa olika sätt (Djupa andetag, hyperandas, andas tungt, vanligt, andas med pipande ljud som att lungorna är fel på mm)
*Få en bula i huvudet
*Få attack så hela kroppen skakar
*Gråta
*Tungan kan svullna upp så luftvägarna täpps igen
*Halsstrupen kan bli trång, samt stängas helt (som när man får svårt att andas)
*Man kan ta pulsen på armarna på den
*Man kan koppla in den i en dator så får man upp sån där skärm som det är på sjukhus, med hjärtslag, lungkapasitet, pulsen o.s.v.
*Man kan ge den elektriska stötar som man gör vid återupplivande.

Sen är det nog massa mer jag glömt :P Så dessa tar ett tag att lära sig bygga och det är mycket sladdar och många kretskort som ska stämma! Så det håller jag på med på dagarna nu. Kenny och Simon har hamnat på andra avdelningar där dom gör delar till dom större dockorna tror jag :P Bra jobb också för man får välja när man ska börja på morgonen, eller a man får komma när man vill mellan halv 7 och 8. kommer man halv 7 jobbar man till halv 3 kommer man 8 jobbar man till 4 o.s.v. Så det är skönt :) Massa norskar men även en hel del svenksar på jobbet, dock inte på min avdelning så jag får stå ut med norskan, och dialekten dom har här är inte lätt, t.ex. Inte på norska hetter ju IKKE, och man utalar det som det låter, men inte här, här utalar man det typ, ICHE och nästan alla norska ord har KK och det utalar dom CH så det är lite knepigt att förstå :P

Förövrigt så kanske vi kommer hem en sväng om 2 veckor, det är ju kristihimelfärdsdag på torsdagen så vi tror fredagen är en klämdag så då kommer vi hem torsdag-söndag :D Kul va? Så jag sitter nu och kollar på båtturerna hur dom går på dagarna och vad det kostar :) Har fått i uppdrag av Kenny och Simon att ladda ner en film med men vet inte vilken jag ska ladda ner :P

Här är några bilder från min kamera med :D♥

Maja och jag en solig dag på Orren :D

Ser ni den vita stora båten, den såg vi idag, det är en privatbåt! Ni kan ju lixom jämnföra med fartygen som ligger brevid hur jävla stor den var, bilden ger inte ens nått rättvisa till båten för den var så sjukt stor, det tillhörde tydligen mexicos 4 rikaste man, den är i stavangers hamn på sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0