Vad är oddsen?

2012-12-01 @ 15:21:59

Haha! Igår när jag och Kenny skulle åka hem från Simon så kan man välja mellan två vägar varav en är olaglig då man kör ca 10m på en enkelriktad gata. Men den andra får man köra ruuuunt hela skiten så man fuskar alltid :P

Hur som, precis innan vi ska köra in på fuskgatan så möter vi en bil. En helt vanlig volvo V70. Shitt det kommer en bil säger jag. Skit i set säger Kenny! Varpå jag säger, tänk om det är en polis!

Några hundra meter längre fram märker jag att vi helt plötsligt har samma bil i röven och jag blir genast småskraj och säger till Kenny: "bilen följer efter oss, tänk om det är bråksugna Filipstad bor som blev arga för att vi körde där" varpå jag inte parkerar bilen utanför Kenny's lägenhet utan svänger igen för att se om bilen fortfarande hänger på!

Och det gjorde den och två sekunder senare åker blåljusen på! Jag blir as nervös som alltid när det gäller polisen (respekt)! Och inser att jag inte har plånboken på mig! Ta det lugnt säger Kenny, säg bara att du inte är härifrån och inte såg skylten.

Farbror polis kommer fram och jag får lämna mina personuppgifter och blåsa medans dom låter Kenny springa in i lägenheten och hämta plånboken (detta var 50m från Kenny) sedan ser jag i backspegeln att Kenny kommer med plånboken och ställer sig vid polisen, hör hur dom börjar snacka om Tjörn o grejer.

Sen kommer både Kenny och den ande polisen tillbaka till min bil och säger att alla uppgifter jag lämnade stämde och att hon tyckte vi skulle köpa julklappar för pengarna istället för att få böter *TACK*

Kenny berättar sen att den manliga polisen tydligen hade jobbat på Tjörn när han gick ut polishögskolan och att dom tyckte vi verkade så hyggliga så dom släppte oss! Enkelriktad gata, inget körkort och ingen böter! Tack polisen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0